| تعداد نشریات | 13 |
| تعداد شمارهها | 654 |
| تعداد مقالات | 6,811 |
| تعداد مشاهده مقاله | 9,644,952 |
| تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 9,089,891 |
" برازش مدل توسعه کارآفرینی با رویکرد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی" (مورد مطالعه: اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان) | ||
| مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
| دوره 6، شماره 2 - شماره پیاپی 12، شهریور 1398، صفحه 87-98 اصل مقاله (839.76 K) | ||
| نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
| شناسه دیجیتال (DOI): 10.22069/jead.2021.18674.1439 | ||
| نویسندگان | ||
| سید محمدرضا حسینی* 1؛ علی عباس نژاد2؛ پرویز سعیدی3؛ محمودرضا مستقیمی3 | ||
| 1گروه تحصیلات تکمیلی، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول، ایران. | ||
| 2دانشجوی دکتری، رشته کارآفرینی، گرایش توسعه، گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی، علی آباد کتول، ایران. | ||
| 3گروه مدیریت، واحد علی آباد کتول، دانشگاه آزاد اسلامی،علی آباد کتول، ایران. | ||
| چکیده | ||
| پژوهش حاضر با هدف برازش مدل توسعه کارآفرینی با رویکرد اشتغال دانش آموختگان دانشگاهی (مورد مطالعه: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان گلستان) انجام شد. روش تحقیق حاضر توصیفی از نوع پیمایشی و از منظر هدف، کاربردی است. روش گردآوری اطلاعات نیز به صورت میدانی و کتابخانه ای بوده و روش نمونه گیری به صورت نمونه گیری تصادفی ساده می باشد. جامعه آماری در بخش کمی شامل دانشآموختگان دانشگاهی می باشد و همچنین در بخش کیفی شامل اساتید دانشگاهی خبره در زمینه مدیریت کارآفرینی و مدیران خبره حوزه اشتغال و کارآفرینی اداره کل آموزش فنی وحرفه ای استان گلستان می باشند. ﺗﻌﺪاد ﻧﻤﻮﻧﻪ آﻣﺎری از ﻃﺮﯾﻖ ﻓﺮﻣﻮل ﮐﻮﮐﺮان ﺑﻪ ﺗﻌﺪاد 248 ﻧﻔﺮ ﻣﺤﺎﺳﺒﻪ ﮔﺮدﯾﺪ ﮐﻪ ﺟﻬﺖ ﮐﺎﻫﺶ ﺧﻄﺎ و اﻓﺰاﯾﺶ دﻗﺖ ﺣﺠﻢ ﻧﻤﻮﻧﻪ ﺑﻪ 250 ﻧﻔﺮ ارﺗﻘﺎء داده شد. برای جمع آوری داده ها از روش میدانی که بصورت مصاحبه نیمه ساختاری و پرسشنامه محقق ساخته استفاده شد. ﺟﻬﺖ ﺗﺤﻠﯿﻞ دادهﻫﺎ از تکنیک حداقل مربعات جرئی و ﻧﺮم اﻓﺰار SmartPLS استفاده گشت. نظام یکپارچه آموزشی کارآفرینانه، رهبری کارآفرینانه، توسعه کارآفرینی، چشم انداز کارآفرینانه دانشگاه، اشتغالپذیری دانشآموختگان، استقرار فرهنگ کارآفرینانه، زیرساختهای دانشگاهی، ویژگی کارآفرینانه فردی دانشآموختگان، و پژوهشهای نوآورانه به عنوان مولفه های اصلی در این پژوهش شناخته شده اند. جهت اعتبارسنجی مولفه ها از روش دلفی و ﺑﺮای سنجش رواﯾﯽ، مقدار آماره تی مورد استفاده قرار گرفت. نتایج نشان داد متغییرهای پژوهش بر توسعه کارآفرینی تاثیر مثبت و معناداری دارند. | ||
| کلیدواژهها | ||
| کارآفرینی؛ توسعه کارفرینی؛ دانش آموختگان؛ اشتغال | ||
| مراجع | ||
11. علیمحمدی سیابانی، م.، صنوبر، ن. و جاوید معین، ف. 1392. بررسی رابطه بین آموزشهای فنی و حرفهای و نگرش کارآفرینانه در سازمان آموزش فنی و حرفهای. همایش بینالمللی مهارتآموزی و اشتغال: سازمان آموزش فنی و حرفهای. جلد 5. ص76-88 12. فراهانی، ا.، قاسمی، ح. و محمدی، ن. 1392. تبیین معادله ساختاری عوامل موثر بر کارآفرینی دانشآموختگان تحصیلات تکمیلی رشته تربیت بدنی دانشگاه پیام نور. پژوهش در ورزش دانشگاهی، 8: 106-89.
| ||
|
آمار تعداد مشاهده مقاله: 479 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 364 |
||