
تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 623 |
تعداد مقالات | 6,501 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,622,191 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,211,733 |
بررسی ادراک دانشجویان کشاورزی از محیط یادگیری در دروس کارآفرینی | ||
مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
مقاله 6، دوره 2، شماره 4، اسفند 1394، صفحه 93-111 اصل مقاله (226.73 K) | ||
نوع مقاله: مقاله پژوهشی | ||
نویسنده | ||
سعید کریمی* | ||
هیات علمی-دانشگاه بوعلی سینا همدان | ||
چکیده | ||
برنامههای آموزش کارآفرینی به علت نقش مثبتشان در ارتقای نگرش و مهارتهای کارآفرینانهی دانشجویان، مورد ستایش و تمجید قرار گرفتهاند. مطالعات مختلف هم حاکی از اثربخشی برنامههای آموزش کارآفرینی میباشد. ولیکن در زمینه بررسی و بهبود محیط یادگیری در این گونه برنامهها، مطالعات بسیار اندکی انجام شده است. بنابراین، هدف پژوهش حاضر بررسی ادراک دانشجویان کشاورزی از محیط یادگیری در دروس کارآفرینی میباشد و رابطه بین ابعاد مختلف این محیط و میزان رضایت دانشجویان از دروس با صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار مورد مطالعه قرار میگیرد. دادههای مورد نیاز از طریق پرسشنامه از 105 نفر دانشجو در دو دانشگاه کشور (کردستان و شهر کرد) جمعآوری گردید. به طور کلی، پاسخگویان محیط یادگیری را نسبتا مطلوب ارزیابی کردند، ولیکن ابعاد مختلف محیط یادگیری به بهبود و اصلاح نیاز داشتند. تحلیل همبستگی نشان داد که ادراک دانشجویان از محیط یادگیری با میزان رضایت آنها از دروس کارآفرینی و همچنین صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار رابطه مثبت معنیداری دارد. نتایج حاصله همچنین بیانگر آن بود که رضایت دانشجویان و صلاحیت شناسایی فرصتهای کسب و کار به طور معنیداری در دانشجویانی بیشتر بود که تشویق در محیط آموزشی را بالاتر ارزیابی کرده بودند. استفاده از نتایج این مطالعه میتواند به برنامهریزی درسی و بهبود محیط یادگیری دروس کارآفرینی کمک نماید. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کارآفرینی؛ محیط یادگیری؛ فرصت کسب و کار؛ دانشجویان کشاورزی | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,382 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 689 |