
تعداد نشریات | 13 |
تعداد شمارهها | 623 |
تعداد مقالات | 6,502 |
تعداد مشاهده مقاله | 8,632,732 |
تعداد دریافت فایل اصل مقاله | 8,227,844 |
الگوسازی مفهومی تأثیر مؤلفههای آموزش کارآفرینی بر نگرش هنرجویان به کسب و کار در هنرستانهای کاردانش | ||
مطالعات کارآفرینی و توسعه پایدار کشاورزی | ||
مقاله 2، دوره 2، شماره 2، مهر 1394، صفحه 17-34 اصل مقاله (405.88 K) | ||
نوع مقاله: علمی-مروری | ||
نویسندگان | ||
نادر نادری* 1؛ صبا امیری2؛ سهراب دل انگیزان3؛ حبیب جعفری4 | ||
1استادیار و مدیر آموزشی گروه مدیریت و کارآفرینی، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
2دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
3استادیار گروه اقتصاد، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
4استادیار گروه آمار، دانشگاه رازی کرمانشاه | ||
چکیده | ||
امروزه کارآفرینی بهعنوان یک دانش میانرشتهای شناخته شده و پیامدهای باارزش آن زمانی آشکار میگردد که از سنین پایین آغاز شود. از آنجا که میان کارآفرینی و مهارتآموزی رابطه تنگاتنگی وجود دارد، هدف این پژوهش الگوسازی مفهومی تأثیر مؤلفههای آموزش کارآفرینی بر نگرش هنرجویان به کسب و کار در هنرستانهای کاردانش است. مؤلفههای آموزش کارآفرینی شامل متغیرهای «ویژگیهای شخصیتی هنرجویان»، «ویژگیهای مربیان»، «فضا و تجهیزات آموزشی»، «سبک رهبری تحولی»، «مشاوره تحصیلی و شغلی»، «محتوای آموزش»، «شیوههای آموزش» و «الگوهای تربیتی هنرجویان در خانواده» هستند. در این مطالعه از رویکرد توصیفی استفاده شده و اطلاعات موردنیاز آن از طریق مطالعه و تحلیل دقیق ادبیات نظری و پیشینه داخلی و خارجی، با استفاده از روش کتابخانهای گردآوری شده است. در این نوشتار پس از تشریح مفاهیم «مؤلفههای آموزش کارآفرینی» و «نگرش به کسب و کار» به بررسی تجارب، مدلها و الگوهای موجود در این حیطه پرداخته شده و درنهایت الگوی مفهومی پژوهش ارائه گردیده است. همچنین استفاده از مربیان کارآفرین و متخصص، بهرهگیری از شیوههای آموزش ترکیبی و خلاقانه، استفاده از مشاوران مخصوص کارآفرینی، بهبود فضای نوآوری در هنرستانها و غیره، بهعنوان تعدادی از راهکارهای بهبود مؤلفههای آموزش کارآفرینی در هنرستانهای کاردانش بیان شدهاند. | ||
کلیدواژهها | ||
آموزش کارآفرینی؛ نگرش به کسب و کار؛ کاردانش؛ مهارت؛ هنرجو | ||
مراجع | ||
| ||
آمار تعداد مشاهده مقاله: 1,951 تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 3,325 |